duminică, 11 mai 2008

De la sîmbră adunate























Mare dezamăgire şi Sîmbra asta a oilor în varianta 2008. Mă aşteptam ca măcar la această sărbătoare populară să se mai păstreze ceva tradiţii...Degeaba am încercat să-i arăt lui Tudor (băieţelul meu de 6 ani) care e rolul sărbătorii că n-am găsit picior de oaie, iar ca să-i dau să guste urdă sau caş a trebuit să umblu de nebun pe tot dealul. În schimb micii, berea , frigăruile şi bineînţeles kitchurile de pe tarabe n-au lipsit din peisaj. Unde mai pui că partidele au confiscat sărbătoarea şi s-au dat în spectacol.
Spre surprinderea mea am găsit un minicort PNŢCD. Credeam că au dispărut din decor.În schimb pedeliştii au fost foarte gălăgioşi şi atît pe traseu cît şi pe deal. PNL-ul a stat mai la vale şi s-a ferit să se intersecteze cu oamenii lui Stolo sau ai lui Geoană. La un moment dat am crezut că pe deal a apărut Tăriceanu pe motor...
Cortul PSD-ului a fost plin de catindaţi. De la doctorul-primar Coica pînă la Mitică Pop de la Odoreu. Toată suflarea Trandafirului a stat cu sufletul la gură şi cu ochii pe cer în aşteptarea lui Geoană. Preşedintele a venit mai la spartu tîrgului cu elicopteru şi a coborît ca un soi de Mesia din Ceruri. Sincer rolul ăsta-n pesede îl prinde mai bine pe tătucu Iliescu.
Foarte discreţi cei de la UDMR. M-am şi mirat că au apărut prin zonă. N-am ratat ocazia de a-l pune pe Arpi Csehi să facă o poză de album cu tinerii pesedişti. Nu de alta da nu se ştie ca pămîntu ce alianţe se vor coace iar în Sătmar mai la toamnă.Şi ar fi bine să se obişnuiască şi el cu culorile.
La tot acest bîlci electoral se adaugă şi dezamăgirea spectatorilor ...supăraţi că Dumitru Fărcaş n-a mai venit să le cînte la Sîmbră. Apros pos...maestru Fărcaş împlineşte azi 70 ani. La mulţi ani şi sănătate maximă.
Spectacolul de pe scenă a fost de nota 10. Măcar el...cu o superprezentare asigurată de doamna Marioara Murărescu.
Se zvoneşte că de la anu Sîmbra se va muta la Luna Şes. De acord cu ideea . Cu o condiţie...să readucem tradiţia sărbătorii la locul ei şi să nu transformăm sărbătoarea într-un soi de balamuc cu amestec de miros de balegă cu Coco Chanel( contrafăcut).
Marele absent de la Sîmbra Oilor îl declar pe Gigi Becali. A lipsit chiar oieru nr1 al ţării. Da îl iertăm că a năşit ieri la Bucureşti. Cum la cine? La fetiţa finului Rădoi.





5 comentarii:

Anonim spunea...

Citind notitzele tale,m-a lovit puternic amintirea unor duminici cind cautam rude sau prieteni care aveau Dacii,Varsave,Moskvich sau Volga cu numar par(sau impar-dupa caz)ca sa putem participa la marea sarbatoare a osenilor...caci era intr-adevar sarbatoare mare:gratare,mici,bere,cas,urda,ciorba de oaie...iar spre sfirsitul zilei un miel aruncat din helicopter...astea toate se intimplau prin 70-74.

florin cristian mureşan spunea...

Dupa 3o de ani am impresia ca a ramas din Simbra doar faza cu elicopteru. Din care nu s-a mai aruncat mielu ci a coborit Geoana. Ca deh, politicienii au fost duminica pe post de oi si berbeci.Adio ciorba de miel, urda , cas sau placinta cu loboda. Traiasca hot-dogii, hamburgerii, micii si cartofii pai.S/au emancipat si osenii. Sa fii vazut ce parc auto era pe deal cu X5, Quasquai, Bentley...Salon auto in toata regula.Concluzie. Repede nu mai vreau sa aud de Simbra.In plus am facut o ora de la Huta Certeze pina la un mic loc de parcare situat la 1500m distanta de cabana.

Anonim spunea...

Mirifica poza cu Cehi. Merita o bere.

florin cristian mureşan spunea...

Unde mi ai fost ca dadeai berea pe loc. Am putere de convingere daca i am pus la un loc in fata scenei.
Hai sa fim seriosi ...dupa alegeri tot o alianta locala psd-udmr vad io.

Anonim spunea...

Intamplator am fost la Pestera Ursilor.
Eu ma retrag la organizatia de femei daca facem iarasi alianta cu UDMR.