joi, 17 aprilie 2008

Haihui prin Europa

Am cam intirziat cu povestile legate de calatoria, cam scurta e drept , in Germania. Dar s-au intimplat atitea in jur de la revenirea acasa incit nu prea am avut timp de calculator.
Nu are rost sa vorbim de drumurile lor sau de curatenie. E o alta cultura acolo si basta. Noi am renuntat la Satu Mare la colectarea selectiva a deseurilor pentru ca cetatenii nu vor sa priceapa la ce foloseste. Acolo oamenii nu -s asa tari de cap.Apoi cladirile toate-s renovate in culori de bun gust si care incearca sa pastreze traditionalul stil nemtesc iar de zona rurala nu mai vorbesc ca innebunesti. Parca esti in statiune in orice satuc. Case aranjate, fara garduri cu peluza si strazi asfaltate.Am si avut norocul sa ma plimb in zona Baden Wurtenberg, pe la BodenSee si la izvorul Dunarii. Doua locuri extraordinare ce te lasa cu gura cascata. Iar spectacolul oferit de Dunarea noastra la izvor e superb. Voi atasa si o poza de acolo. Greu de explicat cum iese de sub munte apa ...Minunat. Apoi ar mai fi de recomandat si o vizita la Domul din Ulm, cel mai mare din Europa. Acolo oarecum m-a mirat sa vad ca in jurul bisericii au aparut tot soiul de buticuri. Cladiri ce nu prea se incadreaza in peisaj. Or fi avind si ei Iliesu lor. Fara sa vreau am facut si o vizita de lucru la fabrica de robineti SHUCK din Heidenheim. La invitatia directorului Szeppesy, un fost campion mondial la spada plecat din Satu Mare acum 35 de ani si care acum e in relatii de afaceri cu...Medvedev si Gazprom si cu Putin!?Ne-a aratat si sala de scrima de la Heidenheim si stadionul si castelu...un om deosebit.
Nu cred ca are rost sa vorbim de preturi...ca iti vine sa o iei razna. Deja litru de motorina e cam la acelasi pret ca la noi, uleiul de floarea soarelui, laptele si mai toate produsele de baza sint mai ieftine decit in Romania?! Doar taxele, impozitele si chiriile , si pretul locuintelor sint cu mult mai mari ca l;a noi.
Daca tot sint la recomandri...musai trebuie sa va planificati in viitor si o vizita la Mozart acasa. In Salzburg. E UN ORAS CARE TE LASA FARA CUVINTE!Apoi pentru doamne si in general pentru amatorii de shopping e Pandorf. Un orasel doar cu magazine unde cfred ca e un mic Babilon la cite limbi am auzit vorbindu-se in jurul meu. Lucruri de firma si daca ai noroc gasesti chestii bune la bani marunti.
Era sa uit de episodul TATA. Am fost acolo, la Centrul Olimpic de pregatire Cu 50 de euro pe zi sportivii maghiari si nu numai beneficiaza de conditii de lux de casa , masa si antrenament. Terenuri de atletism, fotbal, tenis, sali dotate ...facut pentru marea performanta. Si vorba ceea...ce mica -i lumea. Ne-am intilnit acolo cu familia Grasu. Atleti romani. Nicoleta Grasu ce va merge la Olimpiada la aruncarea discului. Bafta multa. I -am facut o poza impreuna cu Stahl Cristina, impreuna vor merge la Beijing! sper sa fie cu noroc intilnirea lor.
Cam atit ca sa nu plictisesc prea mult. Ar mai fi si turul Budapestei facut cu un autobuz special. Scump, cam 4000forintide persoana, dar merita. Sus la Citadella am intilnit un clujean mutat de 18 ani in Ungaria ce vindea suveniruri acolo. Afacere buna zice el dar ii ia tot timpul. Lucreaza 7 zile din 7!
Din pacate mi-am revenit repede dupa aceasta excursie superba. Cum am intrat in Romania pe la vama Petea cum decorul prins culori cenusii. Iar noroiul pe Odoreului avea un strat mai gros decit cel al zapezii de pe Alpi. In loc de concluzie...Gyusi cred ca s-a plimbat degeaba in ultimii 4 ani prin Occident in vizite de lucru.Pe banii nostri ne-a indepartat Satmarul cu mult de ceea ce se vede dincolo de vama Petea. Cum ramine treaba cu iubira de oras.? Eu m-am indragostit de Salzburg, Donaueshingen, Friedrichshafen si chiar de satucul Maselheim care nu e mai mare decit Odoreul dar....

2 comentarii:

Rebel spunea...

norocul lor ca iles nu se indragosteste repede... el in delegatii are altceva mai drag: johnny walker... nu politistul texan... :)

Anonim spunea...

Apoi mai draga,consoleaza-te la ideea ca romanii o vor duce mai bine decit italienii peste 12 ani(conform The Observator). Bineintzeles ca romanii care au ales sa emigreze prin tzarile civilizate ale Europei...si nu numai.Dupa cum ai constatat,nu e prea greu sa te obisnuiesti cu binele si cu frumosul...daca esti deprins cu munca. Pentru conformitate...Lute,de departe.